Dlaczego trening nie przynosi efektów?

0

Lepsza sprawność, utrata wagi, poprawa wyglądu naszej sylwetki – podczas każdej aktywności fizycznej to właśnie widoczne efekty są najbardziej motywującym czynnikiem. Ich brak może skutecznie zniechęcić do wylewania siódmych potów na siłowni. Jeśli jednak Twoje oczekiwania są w pełni racjonalne, a mimo trzymania się wytyczonego planu nie obserwujesz żadnych zmian, winny może być jeden z wymienionych błędów, które skutecznie niweczą Twoje starania.

Brak posiłku po treningu

Rozpoczynając treningi, żyjemy często w błędnym przekonaniu, że dobre wyjście na siłownie to takie, podczas którego spaliliśmy jak najwięcej kalorii. A skoro je spaliliśmy, zjedzenie dużego posiłku zniweczy cały nasz wysiłek. Takie myślenie jest tymczasem jednym z najczęściej popełnianych błędów, który skutecznie uniemożliwia osiągnięcie wymarzonych efektów. Po intensywnym treningu organizm potrzebuje bowiem budulca do regeneracji oraz spala dużo intensywniej, a zatem czas po nim to najlepsza pora na porządny posiłek!

Sięganie po produkty typu „light”

Napis „light” na opakowaniu przyciąga jak magnes osoby, które starają się o wymarzoną sylwetkę. Oprócz obniżonej wartości kalorycznej, doszukujemy się w nich również zdrowszego zamiennika tych samych produktów w normalnej wersji. Choć wybierając tego typu posiłek, rzeczywiście dostarczymy sobie nieco mniej kalorii, ich obniżenie następuje często kosztem zwiększonej zawartości cukru, tłuszczu czy innego składnika w produkcie – wszystko po to, aby nadal był on smaczny. Warto zatem solidnie przyglądać się etykietom i nie wierzyć ślepo w hasło „light”, które nie zawsze oznacza najlepszy wybór.

Zbyt intensywne treningi

Odpoczynek po treningu jest niezbędny, aby uzyskać wymarzone rezultaty. To właśnie podczas niego a nie ćwiczeń, nasze mięśnie regenerują się i „rosną”. Często jednak, oczekując szybszych efektów i utraty kilogramów, początkujący trenują bez wytchnienia, dzień po dniu. Nie uwzględniając odpoczynku w naszym cyklu treningowym, narażamy się na przetrenowanie, kontuzje i skutecznie niweczymy wysiłek włożony w ćwiczenia.

Stawianie wyłącznie na trening kardio

Ten błąd jest niezwykle często popełniany przez panie. W obawie przed nadmiernym rozrostem tkanki mięśniowej i kulturystyczną sylwetką, wiele kobiet unika ciężarów, wykonując jedynie trening kardio. Pierwszym mitem, który należy obalić już w tym miejscu, jest przekonanie o możliwości uzyskania niezwykle rozbudowanych mięśni poprzez trening siłowy – w przypadku pań jest to naprawdę trudne ze względu na poziom testosteronu, który jest u nich znacznie niższy niż u mężczyzn. Choć trening kardio przynosi wiele korzystnych efektów (poprawia kondycję, wpływa pozytywnie na serce, ciśnienie), w drodze do uzyskania wymarzonej sylwetki musimy dorzucić do niego trening siłowy.

Stosowanie jednego programu treningowego zbyt długo

Trzymanie się wyznaczonego planu treningowego jest świetnym pomysłem – Twoje ćwiczenia będą przemyślane, zorganizowane i nie zmarnujesz ani sekundy spędzonej na siłowni. Jeśli jednak stosujesz go zbyt długo i nie podnosisz sobie poprzeczki, monotonia będzie zabójcza dla Twojego wysiłku. Warto pamiętać o urozmaicaniu treningu na wszelkie sposoby – zwiększając liczbę serii, obciążenie  czy wykonując zupełnie inne ćwiczenia. Zapewni nam to stały rozwój i widoczne efekty.

Studentka Dziennikarstwa i medioznawstwa na Uniwersytecie Warszawskim.

Zostaw komentarz


CAPTCHA Image
Reload Image