Magia kolorów. Dlaczego warto poznać swój typ kolorystyczny?

0

Zastanawiałaś się czasem, dlaczego jedną bluzkę możesz nosić niemalże codziennie, a inna leży w szafie z metką? A może koleżanka kiedyś zapytała Cię, czy dobrze się czujesz, bo wyglądasz na chorą, mimo, że byłaś zdrowa? Domyślasz się z czego to wynika? Ze źle dobranego koloru – po prostu. Jeśli jesteś ciekawa, dlaczego poznanie swojego typu kolorystycznego jest tak ważne, to zapraszam do lektury tego artykułu.

PO PIERWSZE: USŁUGA

Wiele kobiet pyta mnie jak dokładnie wygląda usługa analizy kolorystycznej, jak się do niej przygotować i na co zwrócić uwagę. Przede wszystkim polecam Ci sprawdzić kompetencje stylisty-kolorysty, ukończone szkoły/kursy, zdobyte doświadczenie, poczytaj też komentarze, zajrzyj na profile w mediach społecznościowych. Upewnij się, że osoba, która ma wykonać dla Ciebie tę usługę pracuje na analizie dwunastu typów kolorystycznych, a nie tylko czterech, czyli: wiosna, lato, jesień zima. Jest to bardzo ważne! Uwierz mi, informacja, że jesteś zimą nic Ci w praktyce nie da, ponieważ możesz być zimą chłodną, głęboką albo czystą – a paleta każdej z nich różni się znacząco. No dobrze, skoro już wybrałaś kolorystkę, to przejdźmy dalej. Analizę kolorystyczną należy wykonać przy użyciu specjalnego, miękkiego oświetlenia, ponieważ rozświetla równomiernie twarz i pokazuje każdy detal. Stylista może zaprosić Cię na analizę do zaprzyjaźnionego studia, gdzie są lustra z odpowiednimi lampami, lub wykonać tę usługę w domu, jeśli posiada specjalne przenośne stanowisko z oświetleniem.

Pamiętaj, że do analizy należy się odpowiednio przygotować. Przed wszystkim musisz być zdrowa i wypoczęta, nie używaj silnie działających kosmetyków w przeddzień spotkania ze stylistą, ani samoopalaczy, zrezygnuj też z solarium. Zmyj makijaż, zwiąż włosy (stylista może dać Ci czepek), wyjmij soczewki – jeśli ich kolor odbiega od naturalnego. Kolorystka zada Ci też kilka pytań, zapyta m.in., czy włosy były farbowane, czy robiona była henna brwi, itd. Następnie zaprosi Cię przed lustro, oceni koloryt skóry, włosów i oczu. Drugim krokiem będzie przyłożenie złotej i srebrnej folii, aby sprawdzić jak Twoja skóra na nie reaguje. Kolorystka zacznie przykładać Ci do twarzy kolejne chusty kolorystyczne. Usługa kończy się wybraniem najlepszych kolorów, dzięki którym Twoja skóra wygląda promiennie (nawet bez makijażu), określeniem typu kolorystycznego i przekazaniem stylizacyjnych rad. Ja dodatkowo wysyłam też moim klientkom lookbook’a dla danego typu kolorystycznego.

PO DRUGIE: TYP KOLORYSTYCZNY

Dzięki analizie kolorystycznej dowiesz się, jakie kolory Ci służą, a których powinnaś unikać – zarówno w ubiorze, jak i makijażu. Kolorysta kwalifikując Cię do jednego z dwunastu typów kolorystycznych, przypisuje jednocześnie trzy atrybuty koloru: odcień (ciepłe lub chłodne), chromatyczność (zgaszone lub kontrastowe/czyste) oraz walor (jasne lub ciemne).  Dzięki tym podziałom profesjonalna analiza kolorystyczna wyróżnia 12 typów urody: wiosna (jasna, czysta, ciepła), lato (jasne, zgaszone, chłodne),  jesień (ciemna, zgaszona, ciepła), zima (ciemna, czysta, chłodna).

Teraz chciałabym na przykładzie, wspomnianej na początku, zimy pokazać Ci, jak duże znaczenie ma analiza uwzględniająca 12 typów, a nie tylko 4. Chłodnej zimie będzie do twarzy w nasyconych lub lekko przygaszonych barwach, ale nigdy jaskrawych. Powinna wybierać tylko chłodne odcienie, niekorzystnie będzie wyglądać we wszystkich ciepłych kolorach. Czysta zima natomiast powinna skłaniać się ku żywym kolorom, energetycznym, a nawet jaskrawym. Najlepiej będzie wyglądać w kontrastowych stylizacjach, powinna unikać bezpiecznych, harmonijnych zestawień kolorystycznych. Ostatnim typem jest zima głęboka, której uroda rozkwita w ciemniejszych kolorach, nasyconych, ale nigdy w delikatnych pastelach, jasnych i neutralnych kolorach. W palecie głębokiej zimy znajdują się zarówno ciepłe, jak i chłodne odcienie, co oznacza, że może nosić złotą i srebrną biżuterię. Jak już zdążyłaś zauważyć, różnica między tymi trzema typami kolorystycznymi jest ogromna i jest tak samo z każdą inną grupą: wiosen, lat, czy jesieni.

Jeśli nie znasz swojego typu kolorystycznego, to polecam Ci skorzystanie z takiej usługi. Dzięki analizie kolorystycznej już nigdy nie kupisz bluzki w nieodpowiednim kolorze.

Stylistka, kolorystka, ekspert ds. wizerunku panny młodej.

Zostaw komentarz


CAPTCHA Image
Reload Image